agencja seo, firma seo, kampania seo

Usługi agencji SEO – realne zyski dla Twojej firmy

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie działań osobiście. Nie mając kwalifikacji w obszarze SEO i nie śledząc na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować poprawnie i – najważniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam też osoby od kodowania, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads i grafiki, które służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Zalety sumiennej agencji SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie doboru firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać markę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych marketingowych i kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od około dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają dział „Case study”. Przed sygnowaniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć. Godna zaufania agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Drugi nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w przeciągu 15 minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie można odszukać samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO i o kluczowych dla klienta usługach bądź produktach, które chciałby wypromować.

Jaki model rozliczenia z agencją SEO jest właściwy?

Nieufnie należy potraktować agencje SEO, które sugerują umowę z zapłatą za uzyskany wynik. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 czy też do Top5). To nadal często proponowany sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, stąd odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać wnikliwy audyt SEO, a potem wcielać w życie wszelkie wymienione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie mniejsze.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]