Chcesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu? Zajrzyj na ERROR.
Funkcjonują 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert znanego piosenkarza lub Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Kolejny rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie niższa konkurencja. Istotne jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon Huawei P30 niebieski,
– obuwie puma Turin II czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę zazwyczaj:
– miejscowość (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Bałuty”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających na konkretnym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]