Szukasz dobrej oferty PBN? Nie czekaj! Wejdź na ten link.
Żeby konsument odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla potencjalnego klienta treści. Ale nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – przydatne jako część złożonej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a następnie administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są często wykorzystywane jako jeden z komponentów rozbudowanej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później należy poświęcać niemało czasu na zachowanie ich na stosownym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i telefon czy e-mail. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Inny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym zdrowiem oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO